3 Januari 2013 - Gott Nytt År!

Nåjaa, entligen har ja liti tide ti skriv.
 
I sundas fo vi me Malene ti New York ter vi möt åpp Johanna (hon som kom hij på sama gang som jag) på busstatione å san Josephine (Malenes kamrat) vi hotelle. Alexa sko å koma, men hennars föräldra leta int ennar koma mee na tå di hört vann vi sko bo (vilket ja int föstar baket att ha ve tij?).. 
Reiså burja int så bra, vi missa nästan busse ti NY å san så merkt ja et hantaaji som man drar åpp på reisveskå (som ja låna åv vfamilje) int funkka, så ja fick bera e hela tide.. 
Men san valt e beter, vi fo nemligen å skrick ti Central Park! He va gårr mysit, men kalt å dyrt. Ter träffa Johanna en pojk/kar(?) Så vi fo ut å ita me han å hans kamrata på kvellde.
 
 
Vi har snö!
 
Johanna
 
 
Central Park
 
 
Min taco sallad
 
På måndan steig vi åpp, fo ti matbode å tzöp va vi böva fö kvellde å nesta da å så ut å shop! Ja glömd kavaj min heim, så ja tzöft en svartan kavaj å ringa från H&M å skoa från Strawberry. San firra vi runt i stan å sökt ett en outfit åt M.
Vi fo å skåda ti St. Patrick's Cathedral, Rockefeller Center å Grand central station ter imillan allt heden.
San fo vi ti hotelle via en pizzeria å burja laga oss fedi fö kvellde! Fö he to några tim, haha.. 
 
 
Rockefeller Center
 
Vanlitvis har di olika ländres flaggona men nu va di silver å guld
 
St. Patrick's Cathedral
 
Ti hadd na juttu på gang tå vi var tij (men man fick entå ga runt tij)
 
Grand Central Station
 
Na juldekoration
 
 
En 10 tide to vi taxi å fo ti Upper East side på en fest, he va int exakt som vi hadd fått veta, men rolit hadd vi! Men nu har ja såra på fötre (från champagne flaskona som di kasta ner i backa vi fötre min på tolv slaji..) å naliti blåmerka från att ha berd veskå hela dan osv.. Ja hadd no druft heim tå e slo tolv, men vi tar e nästa år, precis som jule :)
 
Johanna, jag, Josephine
 
Jag å Johanna
 
Josephine å jag (arme hennars sir liiti mystisk ut)
 
På tisdan vaknast vi bitint, fö Josephine måsta fa ti flygfälte. Vi sa hejdå åt ennar (bara vi hotelle) å to e lugnt å packa tills vi måsta lömm rume. 
Vi fo å sita ti starbucks en stånd (läsa facebook, instagram osv..), san på mårånmål i neember två tim åså fo vi ti busstatione, fick fa på en 15 minut bitnarian buss å tefö hinda vi exakt ti metro som fo ti Quincy å hinda precis ti busse som to oss ti Hingham runt halv 8.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0